Friday, June 03, 2011

bila si manja terpaksa hidup berdikari (penang)

kae chan says: aku dah masuk mode blogging,so kalau korang rajen nak baca ape yg aku nak luahkan,sila lah,kalau tak,blah la korang, ^_^



okeyh,so teman-teman,biar aku bukak story dari mula aku menjejakkan kaki aku yg molek ni di tanah pulau pinang..seriously,masa tu aku ada rase tersangat excited,and time tu jugak la aku terasa perit dada ya amat,rupanya aku kene gastrik, XD  sian aku siap muntah2 lagi..

so kami bawak la segala barang aku yakni beg beg beg beg baju and beg gitar segala..ko ckp je,sume ada weyh..masok je apartment,serious aku rase sgt bes sebab besau kott..dah jadik ala-ala rumah dah..apartment aku, KRISTAL name diberi, and kat sini lah aku jumpa more angels yg bantu aku jadi kuat sepanjang aku kat uitm penang ni..
Okeyh, ini roommate aku, fyi., satu apartment 2 bilik, (and mind you,2 bilik air okeyy,hahaha) and dlm satu bilik ada 4 katil, meh aku cite pasal bdak2 bilik aku:
~ADI - dia ni ala-ala onee-chan aku sbb dia pling tua dlm blik ni,hehe tpi perangai cam budak2 jugak -.-'''
~IEJA - okeyh,yg ni pon sgt la bes,dia yg ajar aku cara basuh baju yg betol, tehehe >////<
~RIE - dia ni loghat utara dia tersangat la pekat..dia bila ckp pon tersgt la pedas,hehe,


So,ape jadi masa orientation week???
=3=
sgt....exhausted..tpi aku suka experience dia..setiap kali kami na ber-marathon dr satu tmpt ke tmpt yg laen,kakak2 PM akan jerit: ''yg belakang tu cepat2! pantas!''  and ayat paling feymes kat sini: ''dua line,dua line,''  - sbb kami asyik disuruh berator 2 line,masalahnye,ta gheti gheti na sabo ke diorang ni, -.-'''
memang aku kepenatan la,dgn ta cukop tido..percaya tak,sume org ade eye bag masa tuh,and yg paling lawak,sume terhangguk hangguk time taklimat..bwahhaha..kalau la aku snap pic sensorang,penuh fon ngan gmbr2 org tersiput-siput.. XD

orientasi pon habes sudah,so..jumaat tu aku gi la jusco penang ngan member 4 orang, agak bes laa,membeli barang2 rumah yg sgt banyak..mase na bayar kat cashier tu,macam na nanges aku rasa..huhuhu T.T
tetiap hari,aku minum nesvita..muka aku pon dah macam nesvita dah ni..ptg aku mkn nasi goreng,aku senduk bnyk2,but harga dia still rm 2.50..sangat sedap pulak tuu..kepedasan melampau.. XP  
makanan kat food court kolej sgt sedap2 belaka, murah pulak tuu,mmg susah la aku na berdiet kann.. =3=
dah la nak ke bilik ting.5 pon naek lift je..hohoho

okeyh,so bermulalah hidup aku bergelar mahasiswi UITM penang ni..minggu pertama ke kuliah, apa jadi? alah,okey je ponn..aku punya lecturer banyak je yg dismiss awal,yg paling bes, class dibatalkan,hahaha XD  suke aku..

what actually happen to me??
hmm.. sigh..
sebenarnya,tetiap malam aku kol papae..and aku nanges je tak sudah..but papa kata sabar..kene kuat..and aku sgt sgt homesick..seyessharr.. T.T
btw,sebelom parents aku blah aritu pon, mama aku ta nanges,papa yang dok depan pintu bilik dah nanges..memang aku hug die tightly gila la time tuh.. nak balik dah r time raya siot  T.T
and aku mula belajar cara basoh baju secara manual, seyez na nanges kott..aku dgn bertuala,asyik terlucut je,kawan2 sume dah gelakkan,and siap kate aku manje, >.<  
aku cangkung la,duduk la,bersimpuh la,macam2 style aku buat utk kurangkan lenguh kaki time sental baju.. pastu,masa nak bilas,aku terbukak paip kuat,air memancut kene laa badan aku,hence,kebasahan la muka and rambut aku..btw,kawan2 aku tergelak besau time nih  =.='''  plus,bila sorang nyanyi lagu raya,yang laen akan sambong menyambong nyanyi..example lagu suatu hari di hari raya (m.nasir tuh)..and bila habes je lagu,kami sume cam na melalak,haha.. boleh kata bila kami bergilir baca yasin lepas jemaah maghrib dalam bilik,aku menanges lepas doa selepas bacaan yasin habes..sayu sgt time tuh.. :')

and harituh,aku kol belle,sbb aku tawu dia terasa aku ta text dye,but from the moment aku terdengar je suara dye cakap hello,aku terus lari masuk bawah meja belajar and nanges.. kwn2 apartment aku sume dah cuak.. rupanya bes gak bawah meja ni,ada labah2 n sawang.. XD
aku rinduu korang..masa aku gi jusco pon,sangat terasa,banyak kedai2 yang buat aku teringat kat each and every one of you..masa ke kelas,aku ternampak sorang budak ni pakai kasut bubblegum biru yg macam belle pakai, aku da mula emo...and masa na gi bli makanan,aku ternampak budak laki and pompuan sepasang,jalan sama2,aku teringat masa kita gi lepak2 dulu,pon aku emo..aku nampak kedai converse pon emo,nampak baju putih je teringat time belle pilih baju utk mijan..all and all,aku sgt la emo..huhuhu
tp...aku kan kuat,so aku berjaya la menguatkan diri and mentality aku yg manja ta hengat ni supaya fikir yg ada gak org laen lagi jaoh..untong la korang bertiga..i dun have anyone here.. >.<
aku sgt ta sabar na tgk muka korang..aku ta sabar na balik, aku ta sabar na jadik diri aku yg dulu but still pegang experience yg aku dpt kat sini..
sedih,marah,malu,pelik,geram,happy,gila2,semua aku merasa kat sini.. thanx sahabat2.. ^_^

kat sini,ape yg aku tak berani pakai kat sana,aku maen hentam pakai je kat sini,untong la gi jusco sensorang kene usha plak, XD okeyh,aku ta pandang keyh,seyez ta tipu doeh..
aku kene tag budak 'Cincin Fancy'  hahaha..aku pakai je cincin aku yg berkaler kaler macam budak budak tuh gi klas,ikot kaler baju,and ada bdak laki satu klas kata: eh,harini ko pakai itam pink plak wun?  aku pon ta perasan rupenye dia budak sekelas,bwaahhaha lantak ko la kann.. and bdak2 kat sini sgt pelik ngan name WUN.. aku pon dah la gerak solo,ada gak yg tag smbong,but aku pedulik hapee,aku senyum je kott bila tgk org..ape masalah nak bergosip pon aku tatawu.. =3=
and kat sini,aku diwajibkan pakai mekap..,3 yg wajib: foundation, blusher, and lipstick merah.. na mati aku dgr..=3=
and plus,kene pakai heels.. urghh masa aku gi beli heels tuh,aku tergelak gelak kott.. dalam hati
''uh,aku beli kasot pompuan r plak,''aku terasa cam aku menganiayai sneakers je..hahaha..and fozzle,nanti time korang lepak sini aku pakai ek,hahaha..elak aku ter-pleot jela kann =.='''

btw,aku tetiap malam menanges,tanpa aku sedar,masa aku tidor je air mata aku mengalir,kadang2 bangun pagi je muka kebasahan.. T.T
haritu,maybe aku letih sangat,aku terlelap dlm bilik air,sebenarnya aku bersimpuh kat lantai and syampoo rambut,tetiba aku terjaga and rmbt still bersyampoo..kawan2 aku dah cuak asal aku lama sgt dlm bilik air..letih sgt kott.. but im fine,i guess..yeah..kottt..maybe n entah.. yeah,im fine.. :)
aku rindu papa,mama,adek2, besfrens aku..aku rindu korang.. aku nak korang.. T.T
korang ingt ingt la kat aku ye..jgn lupe kat aku..

nanti bila bila,aku snap pic banyak2 and upload biar korang tgk cane keadaan aku kat sini kay.. :D

till then, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

p/s: i love you :')



4 comments:

Balqis Zakaria said...

it hurts a lot . haha i miss you gila la gilaaa!! :(

zt said...

tunggu ak g sana XD

kae-chan ^_^ said...

belle: yeah..i noe u miss me :')
fira: yup..aku akan tggu..teheheh XD

Balqis Zakaria said...

fozzle: haha i like ur style! xyah kesah ape dorg ckp..aku jln2 pon pkai track n Tshirt n org pndang! XD haha uh converse tuh XD aku tringat kite jln same2 n jmper mai..die pndang aku dr ats ke bwh smacam haha XD